İstanbul’u Avrupa’ya bağlayan ilk otoban D100 dür. Şehrin içerisine girdikten sonra (Bakırköy ilçesinden itibaren) E5 adıyla anılır. İstanbul’un bu yoğunluğa gelmeden önceki zamanlarda bir hız ve gelişme alanı olarak bilinirdi. Bugün ise Tekirdağ’a kadar uzanan bir yapısal çevreden ve artık bir otobandan iç yola dönüşen D100/E5′den bahsedebiliriz.
Tip
Ticari, OfisYıl
2011İşveren
Gül ConstructionYer
Beylikdüzü, İstanbulAlan
﹥50.000 m²Detaylar
Alternatif olarak yapılan TEM (Trans Europa Motorway) de gene doğu batı doğrultusunda D100′ün kuzeyinde olup bu yöne doğru da uzaklaşan bir otoban. TEM’in büyük rolü çalmasıyla D100, yaklaşık 15′yıldır yeni kullanımlara açılan bir hat haline geldi. Bu güzergâh üzerinde geçmişin hızı ve şimdinin yoğun trafiğinin içerisinde mix-used bir proje.
Otomobil endüstrisine ve yan sanayilerine dönük ticari bir fonksiyon ile gene bu alana hizmet vermesi düşünülen ofis birimlerinden oluşuyor. Proje alanına dâhil olmayan bir başka mülkiyetin E5 cephesinde yer alması nedeniyle, otoyolla kısmi bir ilişkisi olan arsanın işverenden gelen talebi doğrultusunda zemin kotu ticaret üst katları ise ofis/stüdyo olarak işlevlendirildi. Bir kolu kısa U form içerisinde ilk algısı ortagonal ve avlulu bir yapı tasarlandı. 8mX8m kurulan statik grid sistem düşey sistemde de cepheye yansıtıldı. 8m. kat yükseklikleri altında geri çekilmiş bir ara kat ile cephe karolajı oluşturuldu.
Grid cephe sistemi üzerinde, düşey sirkülasyon ve yatay kat boşluklarından oluşan kartezyen koordinat her iki blokta da farklı akslarda yer alıyor. İki blok kat boşluklarından birbirine bir köprü ile eklemleniyor.